lille gutt, on 5/10-2008 - 21:18, said:
For sånn som det er nå så føler jeg at det er litt sånn at jeg kommer på Hus-YA og setter meg ned i en stol og hører på hva lederene har å si. Og kommer det en "diskusjon" så er det hennholdsvis mellom lederene.
Det er mulig det bare er meg, men jeg har ikke følt det sånn. Men igjen så har jeg vært veldig heldig med hus og husgruppe, og hvis du føler at det er lett for at man bare sitter og hører på lederne under møtene, så er dette noe som absolutt burde forandres på. Personlig føler jeg at lederne i huset jeg var/er i, har vært veldig flinke til å inkludere deltakerne i diskusjoner, samtaler o.l..
Når det gjelder det å utfordre oss som går på ya, så var jo det, så vidt jeg forstod det, en av tingene husya skulle hjelpe til med. Et av problemene på ya har vært at folk kan gå her i årevis uten å bli utfordret på noe. Mener å huske at dette var noe man skulle prøve å unngå, med hjelp av husya. Når det gjelder at folk isje blir utfordret nok på å utføre oppgaver på vanlige ya møter, så synes ikke jeg heller at det er så veldig bra, men jeg liker tanken bak at hvert hus skal være ansvarlig for ya møtene (på rundgang).
Flott å se at det er så mange som har meninger om husya!
Gud velsigne dokkar alle!