Tattoo Hva synest du om tattooveringer?
Posted 30 January 2008 - 11:15 PM
Posted 27 September 2009 - 01:07 PM
Jeg har aldri egentlig vurdert det fra et Kristent synspunkt, for å være helt ærlig. Jeg hadde lyst på, kjøpte, og angrer ikke, og nå føler jeg meg rimelig.. uttafor. I forhold til at alle dere hadde så mange tanker og holdninger, og jeg ikke engang tenkte over det.
Men jeg må si at jeg føler ikke det er noe galt i tattoveringer. Fri vilje, ikke sant? Det blir liksom.. gjør som vi vil, men ta ansvar for det etterpå. Og jeg tror ikke Gud elsker meg mindre fordi jeg har et merke på kroppen som jeg selv har valgt å ha der. Jeg tror ikke djevelen tjener noe særlig på det heller, egentlig.. Men som sagt har jeg egentlig aldri tenkt ordentlig over det, så det er jo veldig mulig at mange er uenig med meg.
Posted 16 November 2009 - 02:49 AM
David, on 23 January 2008 - 10:48 PM, said:
Hvis ikke bibel-kunnskapene mine er rustne, må jeg si at jeg ikke tror det forekommer noen vers i Bibelen som sier nei til tatoveringer.
Jeg kan ikke huske at Bibelen sier nei til heroin... Så da er vel det greit da egentlig? Er ikke sikkert det er greit selv om det ikke står spesifikt nevnt i Bibelen. Det har jo forsåvidt kommet til en del ting i etteritd. Er det f.eks. egentlig greit å bruke traktor i jorbruket? Står ingenting i Bibelen om det hvis jeg ikke tar feil...
Posted 17 November 2009 - 11:27 PM
Personlig vet jeg ikke hvilket synspunkt jeg har på tatoveringssaken, siden jeg ikke har noe bibelsk grunnlag for noen av argumentene...
This post has been edited by Saxen: 17 November 2009 - 11:29 PM
Posted 21 November 2009 - 12:44 AM
Ja, det blir jo å endre på en liten del av deg selv i forhold til hvordan Gud har kapt deg... men det gjøres stort sett uansett. Sminke eller sånt er jo samme, bare ikke permanent. Å gå i figurformende klær. Høye hæler for å virke høyere eller få bedre posture. Slanking. Frisyrer, hårklipp, barbering. når det gjelder hvordan kroppen ender.... vet ikke, jeg mener på en måte at det har med hvordan en ser på seg selv å gjøre.
Kanskje det burde handle mer om hvordan Gud ser på en. Jeg er sikker på at han ikke hadde forandret noenting ved meg. Og jeg vet at det er en god ting. Når selveste skaperen elsker alt ved meg, vel, da burde jeg jo klare å være fornøyd med meg selv også. Han har jo tross alt skapt meg også, akkurat sånn som han mente at jeg burde være.
Men om jeg ikke klarer det? Om jeg ikke er fornøyd med meg selv?
Eller om jeg bare vil ha noe mer, om enn så lite?
Eller om jeg vil være med på å forme hvem og hvordan jeg skal være?
Elsker Han meg mindre av den grunn?
This post has been edited by Silje-Beate: 21 November 2009 - 12:46 AM
Posted 24 November 2009 - 03:00 PM
Her virker det for meg som at det er meget klart at Gud forbød Israelsfolket å tatovere noe på kroppen. Det skal dog være sagt at dette står i sammenheng med lover og skikker som vi både føler og ikke følger i dag, så hvor vidt dette er relevant etter Jesu død, vet jeg ikke...
Jeg personlig kommer trolig ikke til å få meg tatovering rett og slett fordi jeg ikke har lyst og fordi jeg ikke er sikker på om det er rett å gjøre...
Men èn ting må være klart! Vi må IKKE bruke nåden som en unnskyldning til å gjøre hva vi enn vil, det er en meget farlig felle å falle i...
Guds fred, folkens!
Posted 24 November 2009 - 03:29 PM
Posted 24 November 2009 - 09:39 PM

Sign In
Register
Help

MultiQuote