Yasnakk: Bønn - Yasnakk

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Bønn

#1 User is offline   Saxen Icon

• Misjonær
  • PipPipPipPipPipPip
  • Group: Members

Posted 20 October 2009 - 04:13 AM

Har tenkt en del i det siste på måten en ber på.
Jeg har hatt litt vansker av og til med tanke på at eg kan være i bønn, snakke med Gud, men ordene er bare ikke mine egne. Eg snakker til Gud, men plutselig har det gått 30 sekunder der eg ikke aner hvilke ord det er som har gått ut av munnen min. Det har på en måte blitt en automatikk å be til Gud. Noen av dere som føler det samme av og til?
Jeg har derfor begynt å revurderere måten jeg ber på. Matteus 6:7-8 summer på en måte opp det jeg har tenkt: 7 Når dere ber, skal dere ikke ramse opp ord slik hedningene gjør; de tror de blir bønnhørt ved å bruke mange ord. 8 Vær ikke lik dem! For dere har en Far som vet hva dere trenger, før dere ber ham om det.
Jeg har også tenkt i det siste på hva jeg vil med mitt liv. Og det jeg vil med mitt liv er, har jeg kommet frem til, det Gud vil med mitt liv. Når jeg har en far som bare vil det beste for meg, som vet hva som er best for meg og som alltid søker muligheter til å være god mot meg, hvorfor ville jeg da ikke overlate livet mitt fullstendig i hans hender? De siste ukene/den siste måneden har merparten av mine bønner vært en kort "din vilje skje". For in the end, er det ikke det som er best for oss alle her i verden?

Noen tanker?
0

#2 User is offline   Dengladejento Icon

• Menighetssekretær
  • PipPipPipPipPip
  • Interests:JESUS, YA og KRIKFANA <3 ;]

Posted 20 October 2009 - 03:33 PM

JAAAA, jeg føler altfor godt med deg! Har det på samme måte som deg, fordi jeg føler hvertfall at det har blitt en vane sak og be, og jeg faller(kanskje litt for ofte) ut av bønnen og tenker på noe helt annet, mens jeg ber! Jeg kjenner meg også, egentlig, altfor godt igjen i det bibelverset du refererte til! :cry:
Jeg er også veldig enig med deg i det med hvorfor vi ikke overlater vårt liv til Gud, når vi vet at Han er den som har best kontroll! Men jeg må innrømme at jeg synes det er skikkelig vanskelig, selv om jeg mest av alt kunne ønske at jeg klarte å gi mitt liv helt og fullstendig til Gud.

Jeg er visst bare enig med deg jeg, men har ikke så mange tanker å komme med!

Foorresten, kan noen si meg hvordan jeg lager en "ny tråd" her på yasiden? Etter at alt ble forandret her, så finner jeg ikke ut av det lengre!xD såå,anyone? :wub:
0

#3 User is offline   Nikolai Icon

• Basileus Romaion
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Group: Admin
  • Interests:Data, bøker, historie, kristendom, YA

Posted 20 October 2009 - 03:47 PM

Du trykker på den store knappen som sier "start new topic".:)
0

#4 User is offline   Dengladejento Icon

• Menighetssekretær
  • PipPipPipPipPip
  • Interests:JESUS, YA og KRIKFANA <3 ;]

Posted 21 October 2009 - 06:52 PM

View PostNikolai, on 20 October 2009 - 04:47 PM, said:

Du trykker på den store knappen som sier "start new topic". :)

Ahaaa :wub: thanks!
0

#5 User is offline   Elgen Icon

• Menighetsarbeider
  • PipPipPipPipPip
  • Interests:Jesus og YA! Ellers venner, volleyball og musikk :)

Posted 21 October 2009 - 11:41 PM

Jah, så var det dette med bønn da... En fantastisk gave som Gud har gitt oss, et mektig våpen som vi kristne har fått muligheten til å bruke! Vi kan snakke med Universets Skaper, selv om det kan virke merkelig... Det er et utrolig privilegium vi har... Likvel bruker jeg altfor lite tid til å snakke med Far, og når jeg først gjør det, er det som oftest fordi jeg desperat trenger hjelp (ikke noe gale med det, Gud vil at vi skal komme til Ham med alt!) men det fører ofte til at jeg ikke prioriterer å be for andre eller at jeg lar være å takke Gud for alt det Han velsigner meg med...

Gang på gang har jeg begynt å be til Gud om kvelden, men glidd over i andre tanker eller sovnet før jeg ba ferdig... For meg er det faktisk veldig godt å kunne be høyt sammen med andre fordi da glir jeg ikke inn på andre tanker, og jeg kan snakke med Gud sammen med andre kristne... Men så kommer Jesus sin befaling om å ikke be foran andre for å vise seg frem, men heller gå alene inn på et rom og snakke med Herren der... Jesus gikk også ofte (om ikke alltid?) bort fra disiplene da han skulle be...

Jeg skjønner ikke hvordan dette innlegget (fullstendig uten rød tråd og mening) skal kunne hjelpe noen, men jeg håper det kan det... Så gleder jeg meg til en heidundrandes leir hvor jeg er viss på at vi får oppleve Jesus ;) Ha en velsignet natt kjære søsken!
0

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users